Bocins de paper, màgia i colors: Les 4 R's

dijous, 14 de setembre del 2017

Les 4 R's


A la terra fan falta persones que:
treballin més i critiquin menys,
construeixin més i destrueixin menys,
prometin menys i resolguin més,
que esperin rebre menys i donin més,
que diguin millor ara que demà.

(Che Guevara) 


Com cada any a l'escola treballem un projecte a tots els cursos i jo els darrers anys faig un diorama que intenti reflectir la idea general. Aquest any vam pensar en el tema de les 4R's (reciclar, reduir, reutilitzar i repensar), perquè sovint ens oblidem de tot el que podríem fer per millorar una miqueta el nostre planeta. Vam pensar en un lema que fos diferent i cridés l'atenció i va sortir aquest que simula una fórmula matemàtica: R4 x 1 món millor. 

Ràpidament em va venir al cap que hauria de fer un marc amb quatre imatges que representessin aquests quatre conceptes. La inspiració no em va venir fins el darrer dia de vacances que em vaig posar a treballar a tot gas.

La primera dificultat era fer un marc de les mides que volia (45 x 41 cm). Vaig partir d'una planxa de cartró i per fer els marcs (d'una profunditat de 2 cm) vaig fer capsetes de cartró que després vaig folrar. Al final us ensenyaré una foto cutre (amb el mòbil i poca llum) perquè veieu que tot està fet des de zero.

Després vaig buscar per internet unes imatges de nens que m'agradessin, les vaig imprimir, pintar i ja tenia els personatges! (posteriorment els hi vaig donar una capa de glossy per protegir-los de la pols de l'any que estaran penjats a l'entrada de l'escola.

La resta doncs... imaginació al poder! Definitivament m'encanta treballar diorames i cuidar tots els detalls. Per fer els contenidors vaig sortir a fotografiar els contenidors del davant de casa meva per a que fossin el més fidels possible i novament a construir cossos geomètrics! La fruita de la paradeta la vaig fer amb plastilina i els textos estan retallats amb la cameo... 

Bé... si voleu saber com he fet alguna cosa més, aquí estic, però ara us deixo amb el quadre. Espero que el gaudiu tant com jo l'he gaudit fent-lo!
 












I això és tot per avui. Gràcies per visitar-me i deixar els vostres comentaris!

13 comentaris:

  1. M'encanta,Montse! T'has superat!! :) A la meua escola enguany treballarem la Mar Mediterrànea;mmm...tindré que pensar!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies!!!! Jo vaig començar a fer aquests "quadres" fa uns anys precisament amb un projecte relacionat amb el mar, aquell era senzill però mica en mica m'he anat complicant la vida, jajajaja. Sóc una mica massoquista :), o potser és que senzillament m'agraden els reptes! Un petonàs i gràcies per passar-te per aquí.

      Elimina
  2. Respostes
    1. Muchas gracias!!! yo he disfrutado mucho pensando cada detalle.
      Un beso

      Elimina
  3. Ostres, tu...quina xulada/meravella/obra d'art!!!!!! (aquí pots posar un emoticono d'aquests amb aplaudiments, eh??)jajajaja
    M'encanta, m'encanta, m'encanta!!. He vist la primera nina i ja no he pogut parar de somriure!!. Per cert, pa d'espelta he menjar jo fa una estona per esmorzar!jajajajajajajaja. Els contenidors són una passada i les rajoles del terra..ufff, es que m'agrada tot!!!. Ets la reina dels diorames sense cap dubte!!!
    Un GRAN treball ple de detallets!!!. En dos paraules: bru-tal!jajajaja
    Petonets i bon cap de setmana!!!!!


    Charo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Uissssssssssss, que ja no passo per la porta amb tants elogis!!!! jajajaja, et confessaré que no he provat mai el pa d'espelta, però mira, em va sembla que donava un toc ecològic, jajajaja. L'escena que més m'agrada és la dels contenidors, li vaig posar molt carinyo per fer-lo i avui els nens de la classe em preguntaven: però com els has fet??? si són iguals que els del carrer?? :). Al final haurem de fer una festa de reines, tu la dels LO's i jo la dels diorames, espero no disputar-nos les corones, jajajaja. Un petonàs i moltes gràcies per fer créixer sempre el meu ego :).

      Elimina
  4. M'ENCANTA!!! Així, en majúscules, i perque aquí no ho puc escriure més gran, que si no... Em meravellen tots els detallets però m'agraden especialment totes les fruites de la botiga (i el pa i les caixetes on estan posades...) i els contenidors. Com diu la Charo tens adjudicat el títol de la reina dels diorames, juntament amb el de reina de temes mariners. Un petó molt gran

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies wapa!! no vegis com tinc l'ego amb aquests comentaris tan fantàstics que em regaleu!!! Les fruites va ser el darrer que vaig fer perquè no ho tenia clar, i haig de confessar que les capsetes me les va fer un amic mentre jo feia unes altres coses :). Els contenidors certament a mi també m'agraden molt, n'estic contenta, després de fer mil proves de com poder fer les tapes. Un petonàs

      Elimina
  5. Hola Montse!!! a veure, em falten emoticones, et posaria els aplaudiments com la Charo, i totes les cares possibles de m'agrada, m'encanta, sorpresa...mare meva, ÉS GENIAL!!la botiga i la fruita és fantàstica, les capses, els nens, i tots els detallets que has posat a cada imatge, ah, i els contenidors són brutals!!!
    Una abraçada gran!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies!!!! ja saps com m'agrada fer aquestes coses i la dedicació que hi poso. Els nens van ser amor a primera vista, ja ho saps que ho vas viure en directe i mica en mica la meva neurona es posa a tope i va creant la resta. Un petonàs

      Elimina
  6. Saps que ho penso i que t'ho he dit, però ETS UNA CRACKKKKK!!!!
    És una sort compartir amb gent com tu.
    Per cert, també m'agrada molt la reflexió d'Ernesto.
    Ens veiem aviat?
    ostres, i no surt el meu nom... saps qui sóc?? jajaja

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aish... que ara em quedaré amb la incògnita!!!! o potser la desvetllaré demà?? sigui com sigui (o siguis qui siguis, jajajaja) moltes gràcies pel comentari!!! no crec que sigui una crack de res, però si més no hi poso molt carinyo en tot allò que faig i això de per sí ja deu tenir el seu valor, no? Petonets

      Elimina
  7. Montse em deixes sense paraules! Jo vull que les meves filles tinguin una professora com tu i faci aquestes coses tant meravelloses.
    No em canso de mirar-ho i cada cop veig més detalls i la feina que t'han donat.
    Increïble.
    Petonets guapa..

    ResponElimina